diumenge, 2 de desembre del 2012

28 de novembre

-->
Reunió amb el claustre de professors per a parlar sobre l'avaluació psicopedagògica.



En aquest cas l'orientadora reuneix al claustre de professors amb la intenció previa d'explicar quines són les formes per a demanar l'evaluació psicopedagògica, és a dir com una mena de protocol, ja que sembla ser que el professorat no té massa clar com i de quina manera actuar davant d'una suposada intervenció psicopedagògica.

L'orientadora explica al professorat que hi ha que tenir en compte a l'hora de demanar eixa avaluació i fà un escrit que el penja en el dropox per a que el puguen llegir. Explica que l'avaluació psicopedagògica és una mesura extraordianària d'atenció a la diversitat i que prèvia a demanar-la hem d'esgotar totes les vies ordinàries. Explica que hem de tenir en compte en l'aula ordinaria per a treballar els casos adonant-nos de la metodologia emprada, activitats, etc...; i si tot açò no funciona aleshores sí que hem de pensar que l'alumne/a necessita un ajut diferent i demanar-li ajuda a l'orientadora. Explica que també és important que abans de demanar la intervenció consultem els expedients anteriors que puguen hi haure sobre aquestos ja que de vegades com que ja s'avaluat a aquestos alumnes doncs conté informació important per a servir-nos d'ajut i d'aquesta manera no sobresaturem a la familia en informes que ja s'han fet. Anomena que si detectem alguna cosa que està fora del normal doncs que consultem a la familia primer que tot i que no siga la primera ella perquè de vegades són situacions que es resolen d'una manera més fàcil. Sol passar també que de vegades l'orientadora crida a la familia i aquesta no està assabentà del motiu ja que la tutora o altres professors doncs no li han dit res a aquesta. I que la informació que es done a la familia siga un poc coherent i que no ens precipitem.

L'orientadora reparteix uns fulls on venen una sèrie de pautes sobre l'organització del temps d'estudi així com també unes orientacions envers al llenguatge que hem de repartir als pares i mares dels alumnes del CRA ( Col.legi Rural Agrupat ).

-->

  -->

3 comentaris:

  1. Bona tarda Ximo,
    És positiu que aportis un material interesant, com el vídeo de Mayor Zaragoza, però seria més ric si comentessis què és el que trobes interessant i la raó per la qual el recomanes. I, finalment, quina relació hi té amb les teves Pràctiques. Cal fer aquesta articulació entre Teoria i pràctica.
    Al teu bloc li falta la incorporació d’elements que li donarien un plus de qualitat. Per exemple, a l’entrada del 19 de novembre, en què expliques l’entrevista amb els pares d’ I.G.S, dius que se’ls donen pautes per a treballar a casa i s’estableix un programa d’intervenció a l’aula per part de la tutora, Hagués estat molt valuós concretar quines són aquestes pautes i en què consisteix el programa d’intervenció a l’aula.
    Reconèixer, per una altra banda que has fet un esforç tant per incrementar el nombre d’entrades al teu bloc, com per intervenir als blocs dels companys.
    Recordar finalment que estem en la recta final de l’activitat i que disposes de gairebé dues setmanes per enriquir el teu bloc. Ànims i bona feina!

    ResponElimina
  2. Hola Ximo!!

    He trobat interessant els documents que adjuntes en aquesta entrada referent a la organització del temps d'estudi i l'estimulació al llenguatge!

    ResponElimina
  3. Hola Ximo,

    Jo també trobo molt interessants els documents que adjuntes sobre les pautes d'orientació que es donen als pares. És una formació molt bona si la saben aprofitar. Serà bo que en el seu moment es pugui comentar a les entrevistes personals com van portant a la pràctica aquests continguts, si els va bé, quines dificultats troben...

    Anna M

    ResponElimina