Reunió amb el claustre de
professors per a parlar sobre l'avaluació psicopedagògica.
En aquest cas
l'orientadora reuneix al claustre de professors amb la intenció
previa d'explicar quines són les formes per a demanar l'evaluació
psicopedagògica, és a dir com una mena de protocol, ja que sembla
ser que el professorat no té massa clar com i de quina manera actuar
davant d'una suposada intervenció psicopedagògica.
L'orientadora explica al
professorat que hi ha que tenir en compte a l'hora de demanar eixa
avaluació i fà un escrit que el penja en el dropox per a que el
puguen llegir. Explica que l'avaluació psicopedagògica és una
mesura extraordianària d'atenció a la diversitat i que prèvia a
demanar-la hem d'esgotar totes les vies ordinàries. Explica que hem
de tenir en compte en l'aula ordinaria per a treballar els casos
adonant-nos de la metodologia emprada, activitats, etc...; i si tot
açò no funciona aleshores sí que hem de pensar que l'alumne/a
necessita un ajut diferent i demanar-li ajuda a l'orientadora.
Explica que també és important que abans de demanar la intervenció
consultem els expedients anteriors que puguen hi haure sobre aquestos
ja que de vegades com que ja s'avaluat a aquestos alumnes doncs conté
informació important per a servir-nos d'ajut i d'aquesta manera no
sobresaturem a la familia en informes que ja s'han fet. Anomena que
si detectem alguna cosa que està fora del normal doncs que consultem
a la familia primer que tot i que no siga la primera ella perquè de
vegades són situacions que es resolen d'una manera més fàcil. Sol
passar també que de vegades l'orientadora crida a la familia i
aquesta no està assabentà del motiu ja que la tutora o altres
professors doncs no li han dit res a aquesta. I que la informació
que es done a la familia siga un poc coherent i que no ens
precipitem.
L'orientadora reparteix
uns fulls on venen una sèrie de pautes sobre l'organització del
temps d'estudi així com també unes orientacions envers al
llenguatge que hem de repartir als pares i mares dels alumnes del CRA
( Col.legi Rural Agrupat ).
-->
Bona tarda Ximo,
ResponEliminaÉs positiu que aportis un material interesant, com el vídeo de Mayor Zaragoza, però seria més ric si comentessis què és el que trobes interessant i la raó per la qual el recomanes. I, finalment, quina relació hi té amb les teves Pràctiques. Cal fer aquesta articulació entre Teoria i pràctica.
Al teu bloc li falta la incorporació d’elements que li donarien un plus de qualitat. Per exemple, a l’entrada del 19 de novembre, en què expliques l’entrevista amb els pares d’ I.G.S, dius que se’ls donen pautes per a treballar a casa i s’estableix un programa d’intervenció a l’aula per part de la tutora, Hagués estat molt valuós concretar quines són aquestes pautes i en què consisteix el programa d’intervenció a l’aula.
Reconèixer, per una altra banda que has fet un esforç tant per incrementar el nombre d’entrades al teu bloc, com per intervenir als blocs dels companys.
Recordar finalment que estem en la recta final de l’activitat i que disposes de gairebé dues setmanes per enriquir el teu bloc. Ànims i bona feina!
Hola Ximo!!
ResponEliminaHe trobat interessant els documents que adjuntes en aquesta entrada referent a la organització del temps d'estudi i l'estimulació al llenguatge!
Hola Ximo,
ResponEliminaJo també trobo molt interessants els documents que adjuntes sobre les pautes d'orientació que es donen als pares. És una formació molt bona si la saben aprofitar. Serà bo que en el seu moment es pugui comentar a les entrevistes personals com van portant a la pràctica aquests continguts, si els va bé, quines dificultats troben...
Anna M