Aquesta demanda sorgeix de la tutora del cursos de 3er i 4rt d'un aulari del CRA (col.legi rural agrupat ) encara que en data del 25 de maig de 2012 que no hi era encara resolta. Detecta que l'alumne ( 9 anys ) té problemes d'atenció, de conducta i també en referència als hàbits de treball del dia a dia. Segons consta en l'escrit de la demanda la fà per a demanar atenció educativa a la mestra de PT ( pedagogía terapèutica) i fer-li un reforç ordinari en l'assignatura de matemàtiques.
La psicòloga del CRA analitza la demanda i queda en el nen en una classe on estem els tres actors.
Primer que tot li passa el Wisc IV. Fà una sèrie de proves en cubs unint una sèrie de figures tan qual diu la matriu que aquesta disposa. Tot açò amb el cronòmetre en mà per a calcular el temps. Mentre ell està intentant montar totes les figures va fent-li preguntes com per eixample: a quina hora es va gitar, a quina hora s'alçat, etc.. Segons em fa saber la psicòloga, no tan sols importa el resultat del test en sí, sinó que és fixa molt mitjançant l'observació directe dels gestos que l'alumne realitza continuament.
Observe a l'alumne i cada vegada que acaba una figura s'estira el cos com si la tasca fora molt pesada i com diguent " ho he aconseguit "
També me'n adone que a mesura que la tasca es complica li costa més, arribant a perdre interés en el joc i és en eixe moment quan la psicòloga deixa de pasar-li el test.
Seguidament la psicòloga li fà una sèrie de preguntes a les que l'alumne contesta d'una manera quasi robòtica, és a dir tan sols contesta monosílabs sense fer frases, per eixample contesta: "fruites, animals, etc...". Més endavant la psicòloga amb un altre test li fà repetir una sèrie de nombres que aquest ho ha de dir en el mateix ordre. Hi ha un moment en que aquest es cansa i desconecta, ja no s'esforça. Més endavant li mostra una sèrie de dibuixos i ha de intentar relacionar-los entres sí. L'alumne ho relaciona però no ho explica.
D'una manera més esquemàtica...
La
mestra tutora realitza la sol·licitud d’informe psicopedagògic , sol·licitant
l’atenció de la mestra de Pedagogia Terapèutica. Detecta dificultat en les
matemàtiques, els hàbits de treball i l’atenció.
Entrevista
amb la tutora per a recollir informació, més detallada de la situació de
l’alumne.
Entrevista
a la família. Audiència prèvia per a comunicar-li la sol·licitud d’avaluació
psicopedagògica i recollir dades importants sobre:
1)
Història
evolutiva i de salut
2)
Història
escolar.
3)
Història
familiar.
Es concreta una nova
entrevista amb la família per a comentar els resultats de l’avaluació psicopedagògica.
AVALUACIÓ DE L’ALUMNE
1)
Revisió
de l’historial acadèmic de l’alumne i rendiment del recursos i mesures
educatives adoptades anteriorment.
2)
Observació
en l’aula.
3)
Test:
·
WISC-IV
·
NAC
·
d2.
Prova d’atenció.
4) Anàlisi
del treball escolar.
Conclusions i redacció de l’Informe
psicopedagògic
1 ) Mesures sol·licitada és pertinent: atenció per part
de la mestra de PT.
2) Adptació
curricular no significativa, adequació de la metodologia i organització en
l’aula.
Entrevista
amb la mare, amb la tutora i amb la mestra de PT, per a donar-los les
conclusions i les pautes educatives per a treballar amb l’alumne als diferents
àmbits (en la família, en l’aula i amb l’especialista en PT).
Segona Intervenció
Alumna que s’incorpora a E.I 3 anys.
La
mestra tutora realitza la sol·licitud d’informe psicopedagògic , sol·licitant
l’atenció de la mestra d’Audició i llenguatge (A.L) . Detecta dificultats per a
la parla. Retard del llenguatge, avalat
per un informe del pediatra.
Entrevista
amb la tutora per a recollir informació, més detallada de la situació de
l’alumna.
Entrevista
a la família. Audiència prèvia per a comunicar-li la sol·licitud d’avaluació
psicopedagògica i recollir dades importants sobre:
1)
Història
evolutiva i de salut
2)
Història
escolar.
3)
Història
familiar.
Es concreta una nova
entrevista amb la família per a comentar els resultats de l’avaluació
psicopedagògica.
AVALUACIÓ DE L’ALUMNA
1 ) Revisió
de l’historial acadèmic de l’alumna.
2 )
Observació
en l’aula.
3 ) Test:
·
PLON
·
Registre
fonològic.
4 ) Anàlisi
del treball escolar.
Conclussions i redacció del informe psicopedagògic
Alumne escolaritzat en 4r E.P.
Conclussions i redacció del informe psicopedagògic
·
Mesura sol·licitada és pertinent: atenció per part
de la mestra de A.L.
·
A
més a mes, informe de derivació, per a sol·licitar l’intervenció logopèdica per
part de la Seguretat Social.
Entrevista
amb la mare, amb la tutora i amb la mestra d’A.L., per a donar-los les
conclusions i les pautes educatives per a treballar amb l’alumne als diferents
àmbits (en la família, en l’aula i amb l’especialista en A.L.).
Tercera intervenció
Alumne escolaritzat en 4r E.P.
La
mestra tutora realitza la sol·licitud d’informe psicopedagògic , sol·licitant
l’atenció de la mestra de Pedagogia Terapèutica. Detecta dificultat en la
lectoescriptura, els hàbits de treball i l’atenció.
Entrevista
amb la tutora per a recollir informació, més detallada de la situació de
l’alumne.
Entrevista
a la família. Audiència prèvia per a comunicar-li la sol·licitud d’avaluació
psicopedagògica i recollir dades importants sobre:
1)
Història
evolutiva i de salut
2)
Història
escolar.
3)
Història
familiar.
Es concreta una nova
entrevista amb la família per a comentar els resultats de l’avaluació
psicopedagògica.
AVALUACIÓ DE L’ALUMNE
1)
Revisió
de l’historial acadèmic de l’alumne i rendiment del recursos i mesures
educatives adoptades anteriorment.
2)
Observació
en l’aula.
3)
Test:
·
WISC-IV
·
IPTA.
Anàlisi
del treball escolar.
Conclusions i redacció de l’Informe
psicopedagògic
1)
Mesures sol·licitada és pertinent: atenció per part
de la mestra de PT i a més a més de la mestra especialista en A.L.
2)
Adaptació
curricular no significativa, adequació de la metodologia i organització en
l’aula.
Entrevista
amb la mare, amb la tutora i amb la mestra de PT, per a donar-los les
conclusions i les pautes educatives per a treballar amb l’alumne als diferents
àmbits (en la família, en l’aula i amb l’especialista en PT).
Quarta intervenció
Alumna escolaritzada en E.I 4
anys.
La
família sol·licita una entrevista amb l’orientadora del centre. La mare està
preocupada pels problemes de conducta i disciplina que l'alumna presenta a casa.
Es
realitza una entrevista detallada de la problemàtica existent, per a entendre
millor la causa dels problemes detectats i adaptar la resposta educativa que se
li va a oferir a la família.
Es
donen pautes educatives per a treballar en casa i es concreta una nova
entrevista per a organitzar i posar en funcionament un programa de modificació
de conducta, en concret una Economia de Fitxes.
A la
segona entrevista es proporciona a la
mare el material necessari de l’economia de fitxes, explicant-li el procediment
i funcionament. Al mateix temps està present l’alumna J. per a explicar-li tot
el procediment. Es cita a la mare per a una nova entrevista de seguiment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada